Δευτέρα, Δεκεμβρίου 18, 2006

Τρόμος στη χώρα της αλήθειας!

Θα ήταν πολύ δυνατός τίτλος για παιδικό παραμύθι. Συνδυάζει τα πράγματα που αποτελούν την βάση της διαπαιδαγώγησής μας από παιδιά.

Τον τρόμο, δηλαδή το σύστημα ελέγχου που εφαρμόζεται. Να φοβάσαι τι θα κάνεις, πως θα το κάνεις και πότε θα το κάνεις. Να τρέμεις για την περίπτωση που δεν θα εφαρμόσεις τα προδιαγεγραμμένα. Το κακό είναι πάντα το αντίθετο, αυτό που δεν ταιριάζει με την κοινωνία μας. Από τα παραμύθια αλλά και με παραδείγματα πάντα προς αποφυγή είναι σε ημερήσια διάταξη μέχρι να πεθάνουμε.

Από την άλλη μεριά η αλήθεια. Τι να πρωτοπείς για την αλήθεια. Πόσοι ύμνοι γράφτηκαν γι’ αυτήν. Ολόκληρες θρησκείες και συστήματα δικαιοσύνης ή αξιών την υπηρετούν. Πάντα επιβραβεύεται αυτός που λέει την αλήθεια και τιμωρείται ο ψεύτης.

Τρόμος και αλήθεια. Αν τα έχεις χωριστά λειτουργούν τέλεια. Αν τα βάλεις μαζί ακυρώνονται. Συνήθως ο τρόμος είναι ισχυρότερος και σβήνει την όποια αλήθεια. Πως να πεις αλήθεια όταν τρέμεις; Με βασανιστήρια; Πως να δεχτείς την αλήθεια όταν φοβάσαι; Με το ζόρι;

Υποκρισία λέγεται η μόνη μέθοδος να συνυπάρξουν ο τρόμος με την αλήθεια. Υποκρίνεσαι πως δεν φοβάσαι και πως λες την αλήθεια! Όσο περισσότεροι εφαρμόζουν την μέθοδο αυτή τόσο λιγότερο ενοχλεί.
Υποκρίνεσαι ότι την αγαπάς λέγοντας ένα «σ’ αγαπώ» και εκείνη υποκρίνεται το ίδιο. Και οι δύο φοβούνται την αλήθεια και τρέμουν την μοναξιά.
Υποκρίνεσαι ότι δουλεύεις κατεβάζοντας απλά το κεφάλι γιατί φοβάσαι την αλήθεια ότι είσαι ανίκανος και τρέμεις την αναζήτηση της πραγματικής αξίας σου.
Υποκρίνεσαι ότι είσαι υπεράνω συντηρητικών ιδεών και ακολουθείς σαν πιόνι το σύστημα που σου επιβάλουν γιατί φοβάσαι την πάλη και τρέμεις τον αγώνα για το οτιδήποτε.
Υποκρίνεσαι ότι είσαι ελεύθερων απόψεων και υπέρμαχος της ελευθερίας ανθρώπων και ζώων αλλά τρέμεις με την σκέψη ότι ο γιος σου μπορεί να γίνει αδερφή και ο μετανάστης να πηδήξει την κόρη σου. Τα σκατά δε του σκύλου σου τα αφήνεις στο δρόμο ή απαιτείς να εκκαθαριστούν τα αδέσποτα γιατί σου χαλάνε την ωραία εικόνα της πόλης σου.

Αν αποφασίσεις να κρατήσεις την αλήθεια ζωντανή και να περιορίσεις τον τρόμο; Χωρίς υποκρισία. Ξεκάθαρα πράγματα, φως και ζεστασιά!
Εκεί βλέπεις τον τρόμο της αλήθειας στα μάτια και στις αντιδράσεις των γύρω σου. Γιατί όλοι ιδανικά θέλουν την αλήθεια, αλλά κατά βάθος ποιος μπορεί να αντέξει την καθαρή αλήθεια; Όταν έχεις μάθει στα ύπουλα νοθευμένα κοκτέιλ που σε φτιάχνουνε πως μπορείς να αντέξεις το καθαρό; Πως να μυρίσεις την αλήθεια, να την γευτείς, να αφεθείς να σε ταξιδέψει στις δύσκολες διαδρομές της; Πως να την αναγνωρίσεις, πως να της ζητήσεις αποδείξεις, γιατί κι αυτό χρειάζεται, όταν την φοβάσαι;

Έχω στεναχωρηθεί και έχω στεναχωρήσει, έχω πληγωθεί και έχω πληγώσει λέγοντας την αλήθεια, ιδιαίτερα την τελευταία περίοδο. Από την άλλη ελάχιστες φορές έχω μοιραστεί χαρά και ευτυχία που έφερε η αλήθεια. Αισθάνομαι ότι έχω φοβίσει με την αποκάλυψη της αλήθειας. Παρ’ όλα αυτά θέλω να πολεμήσω για την αλήθεια, την δική μου αλήθεια.

Θα σου πω αυτό που αισθάνομαι, αυτό που πιστεύω, αυτό που θέλω.
Αν δεν θέλεις πέστο μου, πες μου απλά την αλήθεια.
Αν πραγματικά θέλεις έλα μαζί μου.
Και αν είναι λάθος, η αλήθεια να το δείξει και δεν θα πάει χαμένο.
Γιατί θα είναι αληθινό!

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γύρευε πάλι τι ζόρι τραβάς και γράφεις τέτοια... Πάντως, έχω να σου πω, πως η γνώση χρόνων και χρόνων, μου έμαθε πως υποκρίνεσαι όσο αντέχεις. Ή αν τελικά μείνεις, δεν υποκρινόσουν, σου άρεσε. Θα πω και κάτι άλλο: Γιόγκα.

numb είπε...

Η αλήθεια πονάι, γιατί είναι πικρή. Παλιό και σοφό

numb είπε...

Το διορθώνω: ι αλίθια πονάοι γηατεί ήνε πηκρί. Παλοιό κε σωφώ.

Erwtas Stomaxhs είπε...

ΣΣιμφονό αικατό τυς αικαττό μαι των φείλω μου των numb!

Ανώνυμος είπε...

Νamp των λαιν των ανθροπω!