Παρασκευή, Νοεμβρίου 28, 2008

Δημιουργικό. Η πονεμένη ιστορία

Κάθε μέρα η ίδια πονεμένη ιστορία επαναλαμβάνεται σε όλα σχεδόν... όλα (χωρίς σχεδόν) τα δημιουργικά γραφεία. Στον όρο δημιουργικά θα συμπεριλάβω όλα τα στάδια σχεδιασμού και υλοποίησης μιας σκέψης ή ιδέας.

Ας δούμε ποια είναι αυτά τα στάδια που κρύβουν τόσο πόνο μέσα τους.

Στάδιο 1 – Η ιδέα

Αφού καταλήξουμε σε ένα brief (για μια διαφήμιση σαν παράδειγμα, σε ποιόν πρέπει να μιλά και ποιο είναι το ένα κύριο πράγμα που θέλουμε να πούμε) κατεβάζουμε την πρώτη ιδέα!

Συνήθως αυτή η πρώτη ιδέα, εφόσον το brief είναι σωστό, είναι ολοκληρωμένη και απαντά στα αιτήματα του brief. Είναι δε και η πιο φρέσκια γιατί έχει την σπιρτάδα της πρώτης αναζήτησης και δεν είναι χαλιναγωγημένη, ακόμα. Η αγωνία όμως εάν μόνο μία ιδέα φτάνει (για να έχει ο πελάτης επιλογή) οδηγεί στην αναζήτηση της εναλλακτικής πρότασης.


Στάδιο 2 – Ο συμβιβασμός (πρώτα μικρά πονάκια)

Έτσι έχουμε συνήθως την παραλλαγή της 1ης ιδέας σε κάτι πιο συγκρατημένο (έχουν μπει τα φίλτρα όλου του κόσμου, ακόμη και της καθαρίστριας ή του περιπτερά, και οι δύο με master στην επικοινωνία!).


Στάδιο 3 – Η δικαίωση

Με μεγάλη μας χαρά και αίσθημα ικανοποίησης βλέπουμε την επικράτηση της πρώτης ιδέας και την έγκριση της. Τόσα χρόνια εμπειρίας δεν πήγανε χαμένα!


Στάδιο 4 – Η υλοποίηση (αρχίζει ο πόνος που λέγαμε)

Ξεκινάς γεμάτος κέφι την τελική υλοποίηση. Φωτογραφήσεις, εικαστικά, κείμενα κ.λ.π. Αλλά...


Στάδιο 5 – Αγωνία πελάτου

«Μήπως δεν το καταλάβουν; Μήπως είναι πολύ προχωρημένο; Μήπως πολύ άδειο; Είναι χαζός ο κόσμος...» Ενώ αυτός που ενθουσιάστηκε και ενέκρινε την πρόταση είναι γάτος, οι άλλοι φταίνε. Υποχωρείς μαχόμενος, όχι και τόσο έντονα. Μπαίνουν οι πρώτες «εμπορικές» πινελιές. Κατά βάθος ήταν αναμενόμενο γι’ αυτό και έχεις προβλέψει λίγο χώρο γι’ αυτά. Να χαρεί κι ο πελάτης που πέρασε το δικό του.


Στάδιο 6 – Ξεσάλωμα πελάτου

Βάλε κι αυτό, βάλε κι εκείνο, κόψε αυτό, μίκρυνε αυτό, μεγάλωσε αυτό, όπως στην άλλη πρόταση που έδειξες. Μήπως έσκαψες το λάκκο σου;


Στάδιο 7 – Ιδέα, ποια ιδέα;

Η ερμαφρόδιτη επικοινωνία με συνδυασμό δημιουργικού, εμπορικού, κρίσης της αγοράς, κρίσης και κτήσης της συζύγου, του θυρωρού, του βάλτα μέσα όλα και κάτι θα πουλήσει είναι έτοιμη.


Πάμε γι’ άλλα!


Αφιερωμένο σ' όλους τους φωτεινούς παντογνώστες που ξέρουν, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους άχρηστους! Καλή συνέχεια!


2 σχόλια:

Μαρία είπε...

Έτσι ακριβώς είναι!!! Κι όσοι σχεδιαστές υποστηρίζουν πως δεν έχουν ζήσει τέτοια σκηνικά, τι να πω, ή έχουν κερδίσει τον πρώτο λαχνό του λαχείου ή κάτι δεν πάει καλά...
Καλό σ/κ :)

Sigmund_01 είπε...

Έτσι και... χειρότερα!
Σε μερικές περιπτώσεις η αντίστοιχη εικονογράφηση είναι υπερβολικά χυδαία και άσεμνη!
Καλό Σ/Κ και σε σας!