Η ατμόσφαιρα της ταινίας του ’37 είναι πραγματικά ονειρική με μοναδικό ύφος, εκπληκτική φωτογραφία, απλό μεν αλλά σφιχτό σενάριο. Η Μάρλεν υποδύεται σε έναν διπλό ρόλο μια μυστηριώδη γυναίκα η οποία ζει διπλή ζωή μεταξύ Παρισιού και Λονδίνου. Αισθησιακή στο Παρίσι, αριστοκράτισσα στο Λονδίνο. Ο ρόλος είναι από τους καλύτερους που την έχω δει. Σε ένα Παρισινό σπίτι, μια παράνομη χαρτοπαιχτική λέσχη και όχι μόνο, ο Χάλτον γνωρίζει μια μυστηριώδη γυναίκα, με την οποία περνάει το βράδυ. Παράφορα ερωτευμένος μαζί της από την πρώτη στιγμή της ζητάει να μείνει μαζί του. Στο εστιατόριο όπου δειπνούν ο πρώτος βιολιστής της ορχήστρας κατευθύνεται προς το μέρος τους και τους αφιερώνει μια μοναδική μελωδία. Στην ερώτηση της Μάρλεν «Ποιό ήταν αυτό το τόσο όμορφο τραγούδι...» ο βιολιστής της αποκρίνεται «Δεν είναι γνωστό τραγούδι. Τώρα το συνέθεσα για σας!». Στο τέλος όμως της βραδιάς, αυτή εξαφανίζεται. Αργότερα θα την ξανασυναντήσει στο Λονδίνο ως σύζυγο ενός πολιτικού και θα προσπαθήσει να την κάνει δική του.
Βλέποντας τις ταινίες αυτής της εποχής και το πως κινούνται οι ηθοποιοί, ιδιαίτερα σαν την Μάρλεν, αισθάνεσαι την ανεξιχνίαστα αινιγματική, αλλά πάντα γοητευτική περίοδο.
Υπήρξε ποτέ κάποια τόσο γοητευτική όσο η Μάρλεν Ντίτριχ;
Η ίδια η λέξη που θα την περιγράφει δεν είχε εφευρεθεί. Ίσως δεν ήταν πραγματικά τίποτα περισσότερο από αποκύημα της φαντασίας, ένα αδύνατο πλάσμα με μια γεροδεμένη φωνή, μυθικά πόδια, καταπληκτικά φρύδια, και με ένα τρόπο που θα μπορούσε να κάνει ένα τσιγάρο να φανεί πραγματικά δελεαστικό.
Γράφηκε γι’ αυτήν, «Η Μάρλεν Ντίτριχ δεν ήταν καθόλου πραγματικό πρόσωπο, αλλά ένα ισόβιο έργο της τέχνης που καλλιεργήθηκε από μια Μαρία Μαγδαληνή Ντίτριχ, γεννημένη στο Βερολίνο τον Δεκέμβριο του 1901, το οποίο διατήρησε έτσι ακριβώς μέχρι το θάνατό της το Μάιος του 1992. Δεν θαυμάζουμε το πρόσωπο που ήταν, αλλά την παραίσθηση που δημιούργησε».
10 σχόλια:
Η Μ. Ντίτριχ είναι το πρότυπο που λατρεύουν οι γυναίκες να μισούν: ξέρουν ότι αυτό που την έκανε ξεχωριστή, αυτό που απόπνεε ή το΄χεις ή όχι. Και αυτό τις πληγώνει.
η γοητεία του νουάρ.
κάποτε με γοήτευε πολύ περισσότερο.
τωρα βλέπω αλλά, δυστυχώς για μένα και τον αυθορμητισμό μου σε πολλά αρνείται να βάλει μπρος.
το ποστ σου όμως είναι ωραίο.
Ωραίο ποστ δόκτωρ!
Μια πανέμορφη γυναίκα που εξέπεμπε τόσο γοητεία όσο και πάθος...τυχερή!
α ρε Σίγκμουντ!
πάνω στην ώρα το ποστ σου, άκουγα έναν που έλεγε για τη σταρ Ματσούκα...
μην μπερδευόμαστε γαμώτο :))
Σύμπτωση.. Συζητούσα χθες και αναζητώντας ένα παράδειγμα για να εξηγήσω κάτι, είπα..'ε καλά, δεν είμαι και η Μάρλεν Ντίτριχ..'
Καλησπέρα:)
@ Shakespeare in love
Ας μην ορίζουμε πρότυπα όταν μιλάμε για ανθρώπους. Ο καθένας είναι πρότυπο για τον εαυτό του. Η αποδοχή του ή όχι από τους υπόλοιπους είναι άλλο πράγμα. Όπως κλείνει και το κείμενό μου μιλάει για την "παραίσθηση..." και αυτό είναι απλά μια υπέρβαση, δεν είναι ο κανόνας.
@ roidis
Αυθορμητισμός που αρνείται;
Σχήμα οξύμωρο!
Σ' ευχαριστώ!
@ epsilon
Όλες είναι τυχερές, πρέπει να μάθουν όμως να εκπέμπουν :-P
@ divine mitsakos
Α πα πα, μακριά από μας αυτά!!!
@ weirdo
Εκπέμπουμε στην ίδια συχνότητα :-)
Αν και πιστεύω ότι είστε μια Μάρλεν της εποχής μας!
Βρε, Sigmund, μια ερώτηση...
το κομμάτι που έχεις γράψει στο profile σου, είναι δικό σου ή το έχει γράψει κάποιος άλλος. Είναι τέλειοοο
Φυσικά και είναι τέλειο γιατί είναι Σεφέρης!
Έχω ανεβάσει κάποιο ποστ με αυτό:
http://elvetos.blogspot.com/2006/09/blog-post_21.html
Καλημέρα γιατρέ μου....
αυτά..... :(
Καλησπέρα και σε σας...
Αυτά.... :-( ?
Δημοσίευση σχολίου